Kraljevi Kvota - Formula 1 2025-2026 Specijal

Treningom u "Albert parku" u Australiji, gde je u nedelju na programu prva trke, zvanično je počela nova sezona Formule 1. Ova sezona, 76. po redu biće I jedna od najzimljivijih jer će na titulu napadati nekoliko vozača, a trofej brani Maks Verstapen, dok titulu konstruktora brani Meklaren.
Kraljevi Kvota Pocetna Strana
Kraljevi Kvota IG
Kraljevi Kvota FB
Kraljevi Kvota TikTok
Najzanimljivija vest u ovoj sezoni, nesto sto se cekalo godinu dana, prelazak Hamiltona u Ferari. Britanac koji puni 40. Godina ove godine, pokušaće sa Ferarijem da dođe do titule. Maks Verstapen kao branilac titule će biti jedan od glavnih favorita da dođe do nove titule, ali najveći favorit da se okiti trofejem ove sezone bice britanac Lando Noris. Tu su još Šarl Lekler, kao I Oskar Pjastri, koji eventualno iz drugog plana mogu da naprave iznenađenje.
U konkurenciji konstruktora, glavni favorit za titulu na kraju sezone je branilac titule Meklaren. Iza njih je Ferari, dok je treći favorit Red Bul.
Sto se tice timova I vozaca I tu ima nekoliko novina. Krenimo redom.
Za Alpinu ove sezone voziće Pjer Gašli I umesto Estebana Okona nastupa Džek Duan, doskorašnji test vozac. Ovaj australijanac je sin legendarnog petostrukog Moto GP šampiona Mika Duana.
Aston Martin je jedini tim koji je zadržao istu postavu voza u ovoj sezoni. Iskusni Fernando Alonso, I Lens Strol će biti uzdanice ovog tima u novoj sezoni. Najviše nade polazu se u Fernanda Alonsa, koji je imao sjajne trke prošle godine, a zaočekivao je I da ove pomrsi racune sezone podesi. Spancu je ovo 22. Sezona u Formuli 1.
U Ferariju kao što smo već rekli debitovaće Luis Hamilton, a uz njega će biti Sarl Lekler. Nema jasne podele ko je prvi ili drugi vozac u Ferariju ove sezone, a italijanski tim čeka titulu od davne 2007. Godine. Da li to Hamilton može da im obezbedi, ostaje da se vidi. Svakako će sve oči biti uprte u Ferari I Hamiltona, koji će pokušati da im vrati staru slavu.
U tim Hasa stigao je Esteban Okon, a uz njega voziće i Olivije Birman. Ova ekipa I dalje čeka prvi podijum u takmičenju, a videćemo da li će se dogoditi ove sezone iako se od ovih vozaca očekuje set bodova.
Za ekipu Zaubera vozice Niko Hulkenberg I Gabrijel Bortoleto. U Zauberu se uveliko razmišlja o sledećoj sezoni u kojoj će ovaj tim u tranziciji biti Audi, ali se ja od ova dva voza može očekivati bodove. Bartoleto je sampion Formule 2 iz prosle sezone.
Tim Meklarena brani titulu konstruktora ove sezone, najveći mi je favorit da je odbrani. A od Landa Norisa se očekuje da napravi iskorak u odnosu na prošlost sezone i okiti se titulom. I Oskar Pjastri je vozio sjajno prosle sezone, pa su i od njega očekivanja velika.
Za Mercedes ove sezone vozice starosedeoc Džordž Rasel, kao i novajlija Andrea Antoneli Kimi, mladi italijanac za koga je Toto Volf rekao da ima talenat kakav je ranije video kod Maksa Verstapena. Iako ima tek 18 godina, Antoneli ima staz u Formuli 1 I bice spreman za debi. Sto setice Rasela, od njega su ocekivanja kao I svake sezone velika, pa cak I da se umesa ili barem pomrsi konce konkurentima za titulu.
Za Rejsing Buls, ‘mladu sestru’ Red Bula, ove sezone vozice Isak Hadjar I Juki Cunoda. Japana čume da vozi sjajno, ali je sklon početničkim greškama, pa ce i ove sezone ostati u istom vremenu, iako on smatra da je spreman za prelazak u Red Bul. Hađar je jedan od najboljih vozaca Red Bulovog juniorskog programa, koji je prošle sezone bio vicešampion Formule 2.
Za Red Bul ove sezone voziće Maks Verstapen, kao prva zvezda tima, I Lijam Loson. O Verstapenu ne treba trositi reci. Veliki sampion, sjajan vozac, vrlo zanimljiv za gledanje, a sve to se očekuje i ove sezone, kao i nova titula. Sto se tice Losona, on nije klasican ruki, jer je u psolednje dve godine upisao 11 nastupa za Alfa Tauri I Red Bulu. Njegov zadatak ove sezone biće podrska Verstapenu.
Na kraju ekipa Vilijamsa, za koju će voziti Aleksandar Albon I novi klan tima Karlos Sajnc. Bice vrlo zanimljivo pratiti ova dva vozaca, od kojih se očekuje i po neki podijum, a bodovi svakako.
Sto se tice kalendara ove sezone on je sledeci.
Start je u Australiji, ovog vikenda, glavna trka na programu je u nedelju od 15h. Narednog vikenda karavan se seli u Kinu, zatim prvog vikenda u aprilu trka se odrzava u Japanu, pa onda od 11. Do 13. Aprila takmicenje u Bahreinu. Peti vikend, od 18. do 20. aprila bice u Saudijskoj Arabiji, a nakon dvonedeljne pauze takmicenje se prvog vikenda u Maju odrzava u Majamiju. Nakon Amerike, nastupa mini turneja po Evropi. Trka u Italiji je rezervisana biće 18. Maja. Vikend posle toga donosi nam čuvenu uličnu trku u Monte Karlu, a nakon toga trka 1. Junabiće odrzana u Španiji. Evropsku turneju vikenda u Kanadi, koji je na programu od 13. do 15. juna. Zatim ponovo Evropa. Od 27. do 29. juna Formula će biti odrzana u Austriji, a nakon toga pocetkom Jula u Velikoj Britaniji. Runda broj 13 bice odrzana u Belgiji, a prvih dana Avgusta Formulu 1 pratimo u Madjarskoj. Nakon toga nastupiće kratka letnja pauza, pa se poslednjeg vikenda u Avgustu karavan seli u Holandiju. Od 5. do 7. septembra na programu je trka na čuvenoj stazi u Monci. Velika nagrada Azerbejdžana je na programu od 19. do 21. septembra, a zatim se ide u Singapur početkom oktobra. Od 17. do 19. oktobra gledamo Veliku nagradu Severne Amerike na stazi Amerika. Krajem Oktobra karavan se seli u Meksiko, pa početkom Novembra u Brazilu, u 22. Vikendu Formulu 1 pratimo u Las Vegasu. Od 28. do 30. novembra velika nagrada Katara, poslednji takmicarski vikend ove sezone bice odrzan u Abu Dabiju od 5. do 7. decembra.
Ocekivanja od ove sezone su velika, I svi cemo prizeljkivati da se ponovo prosla godine, od sredine sezone, kada je bilo izuzetno zanimljivo. Da Maks Verstapen nije upisao 7 pobeda na prvih 10 trka prošle sezone, ko zna kakav bi ishod bio na kraju. Ali zato ove sezone čini se da su bolidi blizu nego ikad u performansama, bar određeni timovi, pa se sa pravom nadamo da će nam ova godina doneti novi spektakl, a možda i novog sampiona.
ZZ